Wat wij van u nodig hebben voor een uitstekend drukresultaat.
In het algemeen geldt: altijd opslaan in de CMYK-modus. Dat is de kleurmodus waaruit de drukkleuren zijn samengesteld. RGB-kleuren dienen alleen voor de weergave op uw monitor en kunnen in de offsetdruk niet worden weergegeven.
Kies voor zwart-witfoto's de grijswaardenmodus. Wilt u concrete kleuren (effen kleuren), bijvoorbeeld voor uw logo, gebruik dan zo mogelijk het HKS-kleursysteem.
Als u alle niet gebruikte kleuren uit het kleurmenu van uw drukbestanden verwijdert, kunnen wij er zeker van zijn dat alleen de kleuren die u wilt gebruiken in het bestand staan. Om uw maandkalender te vervaardigen zoals u zich dat voorstelt, maken wij gebruik van de controle-proof. Kleurbindend wordt deze proof met Ugra/Fogra Media Wedge inclusief Media Wedge-analyse.
Voor een briljant drukresultaat hebben wij bij uw kleurenfoto's op ware grootte een resolutie van 300 dpi nodig. Ook als uw monitor afbeeldingen met een resolutie van 72 dpi al scherp weergeeft: om hoogwaardig te drukken is 300 dpi noodzakelijk.
Als uw logo of andere details van uw ontwerp als Bitmap opgemaakt zijn, moeten deze afbeeldingen voor een optimaal resultaat opgemaakt zijn met een resolutie van minimaal 1200 dpi.
Belangrijk is dat de resolutie ook in het eindformaat wordt bereikt. Als de afbeelding bijvoorbeeld 10 x15 cm groot is, moet ook de resolutie in dit formaat 300 dpi resp. 1200 dpi (als Bitmap) zijn.
De optimale keuze voor uw afbeeldingen is een tiff- of tif-bestandsformaat. Tiff betekent: “Tagged Image File Format” en dat houdt in dat de afbeelding veel informatie voor ons bevat die wij voor de afwerking nodig hebben.
Afbeeldingen in jpg-formaat zijn gecomprimeerd en kunnen na veelvuldig opslaan ongewenste patronen opleveren (jpeg-artifacts). Bij dit formaat is in de eerste plaats een kwaliteitscontrole nodig. Het gecomprimeerde jpg-bestand leidt tot verlies van data-informatie en is daardoor minder geschikt voor een optimaal drukresultaat.
Een andere bestandsvorm waarin afbeeldingen en logo’s zonder problemen te bewerken zijn, is het eps-bestandsformaat. In het “Encapsulated Post Script”-formaat is ook veel informatie opgeslagen die een kalender tot een goede kalender maakt. Bij logo’s en illustraties geven wij de voorkeur aan vectordata. Deze data zijn drukgeoptimaliseerd, resolutieonafhankelijk en garanderen scherpe contouren, pixelvrije weergaven en optimale resultaten. Hebt u uw ontwerp in eps-formaat aangemaakt en zijn er afbeeldingen aan gekoppeld, dan is het belangrijk deze afbeeldingen mee te leveren.
Maak een PDF 1.4 aan met Acrobat Distiller, zodat afbeeldingen en transparanties correct verrekend worden.
Belangrijk: gebruik bij het aanmaken van de PDF de basisinstelling DRUCKOPTIMIERT en pak alle lettertypes in. Houd er rekening mee dat de PDF een gesloten bestand is; wij kunnen daarin geen wijzigingen of correcties meer aanbrengen.
Stuur ons geen MS Word- of Powerpoint-bestanden. Deze bestanden zijn niet bruikbaar voor het drukproces.
Belangrijk is dat u de in uw document gebruikte lettertypes meestuurt. Bij gebruik van verschillende lettertypes zoals “vet” of “cursief” moeten deze in de desbetreffende tekenstijl zijn aangemaakt. Ze mogen niet handmatig worden gewijzigd.
Maakt u uw maandkalender in een vectorprogramma (bv. Illustrator), dan hebt u de mogelijkheid om de teksten in paden om te zetten. Wij krijgen het bestand zeker geopend, maar we kunnen geen tekstwijzigingen meer doorvoeren.
Wij werken met Apple Macintosh-computers en met de volgende software: Adobe InDesign, QuarkXPress, Adobe Illustrator, Macromedia Freehand en Adobe Photoshop.
Wij adviseren u de door ons aangemaakte voorbeeldgegevens voor het formaat van uw reclamekalender als basis voor het ontwerp te gebruiken. Zo zorgt u ervoor dat uw ontwerp altijd de juiste afmetingen heeft en door ons optimaal kan worden verwerkt. Op onze modellenbladen vindt u extra informatie over het ontwerp van uw terminic reclamekalender.
De voorbeeldgegevens en de modellenbladen vindt u onder de kop Download op www.terminic.eu.
Onze maandkalenders worden na het drukken bij de afwerking op het gewenste formaat gesneden. Daarom is het belangrijk dat u bij het ontwerp met afloop rekening houdt, om witte randen te voorkomen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze modellenbladen op www.terminic.eu.
Belangrijke details (bv. teksten) van uw reclamedruk moeten minimaal 3-5 mm van de rand staan (de ruimte van de afloop niet meegerekend).
Voor het toesturen van uw gegevens hebt u de volgende mogelijkheden:
per e-mail: studio@terminic.eu
op gegevensdrager: CD, DVD
per FTP-Server: vraag naar onze toegangscodes.
Wij wensen u alvast veel plezier en succes met uw nieuwe reclamekalender.
terminic is niet voor de inhoud en de juistheid van uw documenten verantwoordelijk. Voor schade als gevolg van foutief aangeleverde bestanden kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld.
Proofs maken wij slechts op basis van een afzonderlijke overeenkomst.
LAAT ONS UW VERZENDINGORGANISATIE ACHTER - GEPERSONALISEERD EN WERELDWIJD.
In 80 dagen rond de wereld? Dat kan bij ons veel sneller! Vraag onze logistiekdeskundigen naar de verzendoplossing die voor uw reclamekalenders die het best bij u past.